Det har gjennom årenes løp blitt produsert mange forskjellige Marna-motorer. Her er en oversikt over de mest vanlige.

Alle Marna-motorer er 4-taktere, dette har siden starten gitt lavt forbruk av drivstoff. Motorene har også generelt lavt turtall og tilsvarende høyt dreiemoment.

 

Bensinmotorer

Motor

Type

HK

Syl.

Sylinderboring

Fordeler-system

Produsert

T12

T

12 / 17

2

88,9 mm

Fordeler + Coil

F.o.m 2001

MB10A

S

10 / 15

2

88,9 mm

Fordeler + Coil

F.o.m 1970

RG12

RG

8 / 12

2

90 mm

Fordeler + Coil

1969 - 1972

R2

R-2

8 / 12

2

90 mm

Magnet

1958 - 1970

R1

R-1

4 / 6

1

90 mm

Magnet

1958 - 1970

8-11 hk K

6-9 hk K

K

K

8 / 11

6 / 9

2

2

100 mm

90 mm

Magnet

Magnet

1932 - 1960

6-8 hk C

C

6 / 8

2

90 mm

Magnet

1925 - ?

5 hk H

4 hk H

H

H

5

4

1

1

110 mm

100 mm

Magnet

Magnet

1932 - 1960

6 hk B

B

6

1

 

Magnet

1928 - 1950

F 16-24

F

16 / 24

4

 

Magnet

1939 - 1959

FF 24-32

FF

24 / 32

4

 

Magnet

1954 - 1969

3,5 hk

A

3,5

1

95 mm

Magnet

1932 - ?

4,5 hk

A

4,5

1

105 mm

Magnet

1925 - ?

K1

K

5

1

 

Magnet

1948 - 1951

 

Hvis to tall er oppgitt på HK, er det bakerste tallet for motorer med reduksjonsgear. Det kan som vist over gi opptil 50 % mer HK på samme type motor.

Dellorto-forgasser kan brukes på 1- og 2-sylinder motorer, dvs alle unntatt F og FF.

Det går ikke an å bestille ny magnet, så ta godt vare på den du har!

Dieselmotorer

M1M8/1211958-1969
M2M16/2421958-1974
M3M24/3631958-1974
M42M4231972-1974
M4 M58 TM48/5841958-1974
L2L16/1821965-1972
DV1DV7/1111954-1957
DV2DV12/1621954-1957
ACROACRO5/711934-1942
YY20041962-1963

Volvo Penta MD5A

(også solgt som Marna 8D)

 

7,5

(8)

11977-1978

 

Når to tall er oppgitt på HK for M1, M2 og M3, er det bakerste tallet for motorer med reduksjonsgear. Det kan som vist over gi opptil 50 % mer HK på samme type motor.