Godstykkelser mm
Hei! Jeg har en eldre MB10A jeg ser på å overhale i sin helhet. Når jeg slår ut frostpluggene ser jeg at kjølekappene rundt sylinderforingene er svært ruste, og mye løs rust ligger i kjølekappen. Har dere noen anbefalte “standardmål” eller andre faktorer å se etter for å vurdere om det er hensiktsmessig å overhale? Tenker da hovedsaklig på godstykkelse i sylindere. Har dere noen gode måter å måle dette, eller er det ultralyd som er tingen?
Hei ! Tror ikke at dette er noe problem med den rusten som du ser ligger løs inne i kjølekappa.
Denne spyles selvfølgelig ut med vannslange eller med høytrykkspyler. Det er viktig at alle frostplugger er ute, slik at du ikke bygger trykk. Vi ser ofte at det ligger rust og bunnfall opp til midt på frostpluggene, når vi demonterer disse, uten at det er problem med at det er lite gods igjen. Det er svært sjelden at blokka er så rusten at den ruster igjennom. Det er normalt ikke løse sylinderforinger i denne motoren. Mvh Marna