Mye røyk og vanndamp fra K-motor
Jeg har mye røyk / vanndamp. Det kan nok skyldes det er lavere temperatur? Lite kjølevann? Motoren er ikke varm toppen, men i blokken foran er den veldig varm. Motoren går jevnere og finere med mindre kjølevann og ingen sot på pluggene. Men det er mye røyk og det ser litt rart ut når jeg kjører motoren.
Jeg går på halv maskin. Kan jeg stramme noe på pumpen? Er det noen justeringer på selve pumpen og jeg ser det kommer en dråpe fra akslingen på vannpumpen er nesten lik null. Jeg burde kanskje isolere eksosrøret og gå på tørr eksos ?
Hei!
Det er riktig at du får litt mer damp, når utetemperatur blir lavere. Det kan også skyldes at motoren blir varm, men da vil du kjenne det på sylinderblokk.
Tror ikke det hjelper å stramme på pumpen. Vet ikke om du har stempelpumpe eller tannhjulspumpe, men normalt er det ikke her problemet ligger. Hvis du kjører tørr eksos, vil du få litt mer lyd fra motoren.