R2 eller RG12?

Jeg driver å fikser opp en R2 fra 1968. Denne har elstart på svinghjulet, noe jeg trodde var på RG12?

Ut over det, har jeg noen spørsmål: Trengs det pakningssement på topplokk og andre pakninger? Er det anbefalt moment ved montering av topplokk? På topplokket, er det et større hull, hvor det er satt på et lokk med en tynn slange som går til kjølevannsbeholder. Hva er funksjonen? Kunne heller ikke finne pakning til dette lokket på nettbutikken, er den mulig å få tak i?

Har ikke lagt merke til bevegelse i oljetrykksviseren, noe som bør sjekkes eller kan være galt? Er det et type fett som er anbefalt for fettkoppene? Finnes det en fargekode for grønnfargen på motoren? Anbefales det grunning?  På forhånd, takk for svar! Med vennlig hilsen

 

Hei igjen!
Det er både R2 og RG 12 med elektrisk start.  Du trenger normalt ikke paknings sement på topplokk, hvis pakningsflater er fine. Du må bruke moment på topplokk. (7,5 kg). Lokket du skriver om på toppen er et termostatlokk, for de motorene som hadde dette. Her må du bare lage en pakning.

Hvis du mener manometer med oljetrykksviseren bør denne sjekkes og evt om du har oljetrykk.

På fettkoppene må du ha et vannfast fett. Vi bruker Texaco Novatex EP2.

Fargekode er Bengalakk 5040G.  Til grunning, bruker vi grå Arcanol.

mvh